Μια πολύ συχνή ερώτηση που μας κάνετε, είναι πώς να πετύχετε αύξηση των followers σας στα social media. Μας ρωτάτε μάλιστα αν μπορείτε να το κάνετε χωρίς να επενδύσετε κάποιο ποσό σε χορηγούμενη διαφήμιση, οργανικά. Μπορείτε να το κάνετε αυτό;
Φυσικά! Όλα τα μπορείτε στον μαγικό κόσμο του digital marketing. Το μόνο που δεν μπορείτε είναι να μην αφιερώσετε ούτε χρήματα ούτε χρόνο και να περιμένετε αποτελέσματα. Πάμε να δούμε πως…
Αυτά είναι λοιπόν τα 6 βήματα για να πετύχετε αύξηση των followers σας οργανικά, επενδύοντας μόνο σε χρόνο.
- Επαγγελματικός λογαριασμός
Το πρώτο βήμα είναι να δημιουργήσετε έναν επαγγελματικό λογαριασμό, μια fun page και όχι ένα profil. Από τη στιγμή που χρησιμοποιείτε τα social media για προβολή της επαγγελματικής σας δραστηριότητας, το προφίλ δεν αρκεί.
Κανονικά, και το προσωπικό σας προφίλ πρέπει να είναι δημόσιο. Ένα δημόσιο προφίλ, είναι ορατό σε πολύ περισσότερα άτομα τα οποία μπορούν να δουν το περιεχόμενό του. Πολύ πιθανό να μπουν μετά στην σελίδα σας, σε κάποια ομάδα που ίσως έχετε φτιάξει ή και στο site σας. Αυτό, ακόμα κι αν δεν είναι ακόλουθοί σας.
Στην σελίδα επίσης, δεν υπάρχει όριο ακολούθων όπως συμβαίνει στα προφίλ κάποιων social (Facebook πχ). Άλλωστε, δεν μπορείτε να βάλετε καν διαφήμιση από προφίλ. Το περιεχόμενό της σελίδας είναι πιο πιθανό να εμφανιστεί στη ροή εξερεύνησης, κάτι που θα προσελκύσει περισσότερους χρήστες.
Τέλος, καλό είναι να κοινοποιείτε στο προφίλ σας τις αναρτήσεις της σελίδας σας. Υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες που το περιβάλλον τους (και οι επαγγελματίες συνήθως έχουν πολύ διευρυμένο περιβάλλον) δεν γνωρίζει τι ακριβώς κάνουν. Μπορεί επίσης να γνωρίζει αλλά να μην ξέρει όλα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
- Αλληλεπίδραση με άλλους λογαριασμούς
Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κάνεις τον λογαριασμό σου πιο ορατό στα social, είναι απλώς η αλληλεπίδραση με άλλους λογαριασμούς. Σχολιάστε και κάντε like. Όσο περισσότερο αλληλοεπιδράτε με άλλους λογαριασμούς, τόσο πιο πιθανό είναι το περιεχόμενό σας να είναι ορατό στις ροές άλλων ατόμων.
Οι περισσότεροι τονίζουν την πώληση και ξεχνάνε το νόημα των social media. Ο βασικός τους ρόλος δεν είναι οι πωλήσεις αλλά η δυνατότητα κοινωνικής δικτύωσης. Καθώς βέβαια στα social οι χρήστες αφήνουν το αποτύπωμά τους, προέκυψε ένας πολύ καλός τρόπος να χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης οι επιχειρήσεις με το κοινό-στόχο τους και να παρατηρούν τις αγοραστικές του συνήθειες.
Χρησιμοποιήστε λοιπόν τα social για να κάνετε ορατή την επιχείρησή σας, για να γίνει αναγνωρίσιμη, για να χτίσετε μία σχέση εμπιστοσύνης με τους ακόλουθούς σας, για να προσεγγίσετε νέους δυνητικούς πελάτες και οι πωλήσεις θα έρθουν μετά.
- Διαγωνισμοί και δώρα
Οι διαγωνισμοί και τα δώρα είναι ένας πολύ καλός, απλός, σίγουρος και οικονομικός τρόπος για να αλληλεπιδράσετε με τους υπάρχοντες ακόλουθούς σου, αλλά είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να προσεγγίσετε νέο κοινό.
Όταν οι followers σας συμμετέχουν σε διαγωνισμό σας, το βλέπουν και οι φίλοι τους και οι φίλοι των φίλων τους και ούτω καθεξής. Έτσι, πριν το καταλάβετε, η κοινότητά σας θα μεγαλώσει.
- Ποιοτικό και ελκυστικό περιεχόμενο
Το ποιοτικό και ελκυστικό περιεχόμενο είναι ίσως και το πιο σημαντικό βήμα προς την αύξηση των followers. Η ποιότητα των αναρτήσεών σας είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κερδίσετε νέους αλλά και πιστούς followers.
Τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει μια ανάρτηση για να είναι ποιοτική θα αναλύσουμε στο επόμενο άρθρο μας. Πέρα από αυτό όμως, πρέπει να αναρτάτε με συνέπεια και συχνά.
Όταν οι αλγόριθμοι των social βρουν πως δεν είστε ενεργοί τις υπηρεσίες, θα κρατήσουν την σελίδα σας μακριά από τις ροές του κοινού-στόχου σας. Πρέπει λοιπόν να δημοσιεύετε με συνέπεια και οι αναρτήσεις σας να είναι ελκυστικές, χρήσιμες και σχετικές με τα ενδιαφέροντα του κοινού-στόχου σας. Αλλιώς απλά δεν λειτουργούν.
Είστε βέβαιοι ότι σχεδιάζετε τις αναρτήσεις σας με στόχο το σύνολο των χρηστών; Φροντίστε λοιπόν τα άτομα με προβλήματα όρασης ή ακοής να έχουν εύκολη πρόσβαση στο περιεχόμενό σας.
- Hashtags
Η προσθήκη hashtags είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να πετύχετε σημαντική αύξηση των followers σας. Χρησιμοποιώντας τα σωστά hashtags βρίσκετε το κοινό-στόχο σας και μπορείτε να προσελκύσετε νέους ακόλουθους. Προσοχή, δεν πρέπει να προσθέτετε άσχετα hashtags στις αναρτήσεις σας. Αντίθετα, πρέπει τα hashtags να είναι σχετικά με το περιεχόμενό σας, ώστε να προσελκύετε τα κατάλληλα άτομα που είναι στον στόχο σας. Στο άρθρο που μιλάμε για τα hashtags, δίνουμε συμβουλές πως να τα επιλέξετε, και όχι μόνο.
- Όλα τα μέσα προβολής
Τα social media σας προσφέρουν πολλά εργαλεία προβολής. Μην τα αφήνετε ανεκμετάλλευτα. Τα Reels για παράδειγμα, είναι μια λειτουργία βίντεο που μιμείται την έννοια του TikTok, όπου τα βίντεο που δημοσιεύουν οι χρήστες είναι πολύ σύντομα. Τα Reels λοιπόν, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να προσεγγίσετε περισσότερους χρήστες που ήδη αλληλοεπιδρούν με περιεχόμενο παρόμοιο με το δικό σας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε αυτό το περιεχόμενο βίντεο για να φτιάξετε ένα επιτυχημένο κανάλι στο You Tube.
Δημοσιεύστε stories: είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους αλληλεπίδρασης ενός brand με τους ακόλουθούς του. Κάντε δημοσκοπήσεις, κουίζ και ερωτηματολόγια με θέματα που κινούν την αλληλεπίδραση. Οι χρήστες μπορούν να κοινοποιούν τα stories και σε άλλα άτομα, κάτι που σας βοηθά επίσης στην αύξηση των followers.
Συμπέρασμα
Αυτά τα βασικά βήματα, αυξάνουν την κοινότητά σας οργανικά. Φυσικά, οι τρόποι για να το καταφέρετε πιο γρήγορα, επενδύοντας όμως ένα ποσό, όχι απαραίτητα μεγάλο, είναι η χορηγούμενη διαφήμιση και η αγορά ακολούθων. Το δεύτερο δεν το προτείνουμε, αλλά το αναφέρουμε διότι μας ρωτάτε συχνά. Αυτά τα δύο θέματα όμως θα τα δούμε πιο αναλυτικά σε επόμενα άρθρα. Γράψτε μας τα σχόλιά σας, αν βρήκατε χρήσιμες τις παραπάνω οδηγίες, αν τις ακολουθήσατε και ποια είναι τα αποτελέσματα, ποιο θέμα θα θέλατε να αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο.