E-REPUTATION
H Brand Name εξειδικεύεται
στο E-Reputation.
Λέγομαι Αναστασία Λάσκαρη και ασχολούμαι με την φήμη ατόμων και επιχειρήσεων στο διαδίκτυο. Τo E-Reputation είναι μία επιστήμη σχεδόν άγνωστη για τα ελληνικά δεδομένα γι αυτό και είμαστε μετρημένοι ίσως και στα δάχτυλα του ενός χεριού όσοι ασχολούμαστε με το Ε-Reputation.
Τι είναι το E-Reputation;
Το E-Reputation είναι η φήμη μας στο διαδίκτυο και αποτελεί βασικό μέρος της ψηφιακής μας ταυτότητας. Είναι ζωτικής σημασίας τόσο για φυσικά άτομα όσο και για επιχειρήσεις. Είναι τόσο σημαντικό, όσο και ο ρόλος που παίζει το διαδίκτυο στη ζωή μας.
Γιατί είναι τόσο σημαντικό το E-Reputation;
Θα σας αφήσω να βγάλετε μόνοι τα συμπεράσματά σας παραθέτοντας απλά κάποια στοιχεία:
- 80% των ανθρώπων αναζητούν πληροφορίες για εσάς στο διαδίκτυο πριν επικοινωνήσουν μαζί σας
- 57% των ανθρώπων παίρνει την οποιαδήποτε απόφαση (τι θα αγοράσει και από πού, σε ποιον δικηγόρο ή λογιστή θα απευθυνθεί για τα θέματα του, κλπ) αφού συμβουλευτεί το διαδίκτυο
- 87% των ανθρώπων εμπιστεύονται απόλυτα τις διαδικτυακές κριτικές
- 96% των χρηστών του διαδικτύου απομακρύνονται από ένα άτομο ή ένα brand σε περίπτωση αρνητικών κριτικών
- 4 στους 5 υπαλλήλους υποβάλουν το βιογραφικό τους σε μια επιχείρηση μετά από εκτενή έρευνα της διαδικτυακής της φήμης
- 92% των εργοδοτών πριν σας καλέσουν για συνέντευξη έχουν κάνει έρευνα για εσάς στο διαδίκτυο για να δουν πως ζείτε, τις συνήθειές σας, τις αξίες σας.
- 55% των εργοδοτών απορρίπτει μια αίτηση αμέσως μετά την εύρεση αρνητικού περιεχομένου στο διαδίκτυο, όπως αδιάκριτες φωτογραφίες στο Facebook, αμφισβητήσιμα tweets, πολιτικές θέσεις κ.λπ.
Πως διαμορφώνεται το E-Reputation;
Η φήμη μας, τόσο στην κανονική μας ζωή, όσο και στην ψηφιακή μας εικόνα έχει να κάνει με την εικόνα που έχουν για εμάς οι άλλοι, η κοινή γνώμη. Η εικόνα αυτή σφυρηλατείται από:
- Πληροφορίες,
- Περιεχόμενο κειμένων ( site, social media, blog, είτε τα δικά μας είτε άλλων)
- Κριτικές
- Σχόλια
- Φήμες (trolls)
Μέσα από όλα αυτά δημιουργείται μία αντίληψη (καλή ή κακή) των χρηστών του διαδικτύου για εμάς, η οποία παγιώνεται και είναι πάρα πολύ δύσκολο να αλλάξει. Στην κανονική ζωή λέμε «χωρίς φωτιά καπνός δεν βγαίνει» αλλά δεχόμαστε και το περίφημο «τα φαινόμενα απατούν». Έτσι, υπάρχουν και κάποιοι που έχουν την τάση να το ψάξουν και να αποκτήσουν προσωπική άποψη.
Αντίθετα, όσον αφορά το διαδίκτυο, οι άνθρωποι έχουν την απόλυτη τάση να πιστεύουν με κλειστά τα μάτια ότι διαβάζουν . Φέρτε λίγο στο νου σας πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί για κάτι και αμέσως είτε εσείς οι ίδιοι είτε κάποιος από τους γύρω σας έχει πει αυθόρμητα και με σιγουριά «Να το γκουγκλάρουμε!».
Για ποιους είναι σημαντικό το E-Reputation;
Για επαγγελματίες κάθε είδους, για επιχειρήσεις, brands, πολιτικούς, βασικά για όλους ανεξαιρέτως.
Χρειάζομαι κάποιον που να χειρίζεται το E-Reputation για μένα;
Σκέψου μόνο πως ότι γράφεται στο ίντερνετ είναι αδύνατον να σβηστεί. Αυτό είναι που κάνει και την δουλειά την δική μας απόλυτα σημαντική. Γιατί εμείς έχουμε τρόπους να ανατρέψουμε την κοινή γνώμη.
Συχνά υποτιμούμε τον αντίκτυπο των σχολίων που κάνουμε ή που κάνουν άλλοι για εμάς, των πληροφοριών που κυκλοφορούν (και ιδιαίτερα των ψευδών πληροφοριών). Κι όμως… θα έπρεπε. Όταν καταλάβουμε το πόσο σημαντική είναι η φήμη μας στο διαδίκτυο συχνά είναι πολύ αργά.
Επομένως η δουλειά του E–Reputation Manager είναι να σε προστατεύει από κακές φήμες;
Και αυτό. Το πιο σημαντικό που κάνω όμως είναι να δημιουργώ με πολλούς διαφορετικούς τρόπους καλή φήμη.
Το σίγουρο είναι πως πρέπει οπωσδήποτε ως επαγγελματίας να έχεις μια παρουσία στο διαδίκτυο. Αυτήν την παρουσία διαμορφώνω εγώ.
Για παράδειγμα, φτιάχνω περιεχόμενο για το site σου. Η κάθε λέξη και η δομή του πρέπει να σε αντιπροσωπεύουν διότι στο υποσυνείδητο του χρήστη του διαδικτύου, το site είσαι εσύ. Αν το περιεχόμενο δεν είναι σαφές και η περιήγηση χαοτική, αυτή ακριβώς θα είναι και η γνώμη του για σένα.
Διαφοροποιήσου και πάρε το προβάδισμα!
Μπορώ να σου προσφέρω ενημερωτικό προς τους δυνητικούς πελάτες σου περιεχόμενο, εμπλουτισμένο και με τις λέξεις-κλειδιά που χρειάζεσαι για να έχεις μια καλή θέση στην Google.
Μπορώ να σου προσφέρω συμβουλές, τεχνογνωσία, καλή ψηφιακή φήμη, δηλαδή όλα αυτά που θα σε κάνουν να διαφοροποιηθείς και να αποκτήσεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ποια είναι η δουλειά του E–Reputation Manager;
O E-Reputation Manager προσφέρει προσαρμοσμένο και εξατομικευμένο περιεχόμενο, επιταχύνει την διαδικασία αύξησης των πελατών σου, των ατόμων που σε εμπιστεύονται, που σε θεωρούν top σε αυτό που κάνεις.
Βασικά με στρατηγικές που δημιουργούμε από κοινού –για να ταιριάζει στο προφίλ σου- προσελκύουμε ανθρώπους άγνωστους σε εσένα που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα αλλά κυρίως για τις υπηρεσίες σου, τους μετατρέπουμε σε επισκέπτες των μέσων σου στο διαδίκτυο, τους μετατρέπουμε σε δυνητικούς πελάτες, σε πελάτες και τέλος σε ambassadors, δηλαδή πιστούς πελάτες που θα λειτουργήσουν σαν διαφημιστές της δουλειάς σου ή των προϊόντων σου!
Μπορεί ο E–Reputation Manager να πάρει έναν εντελώς άγνωστο σ’ εσένα άνθρωπο και να τον μετατρέψει σε ambassador, δηλαδή σε άνθρωπο που θα διαδώσει την καλή φήμη για εσένα;
Όπως δείχνει και το παρακάτω διάγραμμα, είναι η επιστήμη που παίρνει έναν εντελώς σε εμάς άνθρωπο και «περνώντας» τον από διάφορα στάδια τον μετατρέπει σε πελάτη και τέλος σε ambassador, δηλαδή σε άνθρωπο που θα διαδώσει την καλή μας φήμη!
Ο E–Reputation Manager γιατί να είναι απαραίτητος για όλα τα κείμενα από την στιγμή που κανείς δεν ξέρει το αντικείμενό σου καλύτερα από εσένα τον ίδιο;
Κανένα άρθρο, κανένας λόγος, κανένα κείμενο που δημοσιοποιεί κάποιος που θέλει να ελέγχει τη φήμη του δεν θα πρέπει να δημοσιεύεται πριν το επεξεργαστεί ένας E-Reputation Manager.
Όχι γιατί ο δημιουργός του άρθρου δεν ξέρει άψογα τα της ειδικότητας του αλλά γιατί όταν χτίζουμε φήμη, όλα πρέπει να χτίζονται γύρω από συγκεκριμένους πυλώνες που έχουμε ορίσει και να οδηγούν το κοινό με πολύ διακριτικό τρόπο αποκλειστικά και μόνο εκεί που θέλουμε.
Και εσύ; Τι κάνεις για την φήμη σου στο διαδύκτιο;
Έχεις ποτέ γκουγκλάρει τον εαυτό σου; Τα αποτελέσματα που εμφανίζονται στην μηχανή αναζήτησης αντικατοπτρίζουν αυτό που είσαι; Υπάρχουν αξιολογήσεις σου στο Διαδίκτυο; Έχεις τα μέσα να αντιμετωπίσεις την κρίση και να αντιστρέψεις το κλίμα σε περίπτωση αρνητικών σχολίων; Μήπως δεν εμφανίζεσαι καθόλου ή σχεδόν καθόλου; Λυπάμαι, αλλά αν δεν εμφανίζεσαι στο διαδίκτυο, είναι σαν να μην υπάρχεις επαγγελματικά. Και δεν έχει ίχνος μηδενισμού αυτή η διατύπωση. Είναι απλά η αλήθεια. Κανένας πλέον δεν εμπιστεύεται κάποιον που δεν υπάρχει στο διαδίκτυο.