Άλλο ένα ερώτημα που απασχολεί συχνά τους ανθρώπους που φτάνουν στο γραφείο μου. Γενικά, όπως θα έχετε ήδη καταλάβει καταπιάνομαι πάντα με θέματα σχετικά με τα οποία με ρωτούν συχνά γιατί προφανώς αυτά είναι πιο πιθανό να σας ενδιαφέρουν. Μπορείτε όμως κι εσείς να μου στείλετε e-mail και να μου ζητήσετε να ασχοληθούμε με κάτι που σας απασχολεί.
Σχετικά με το YouTube τώρα, αν δεν έχετε ήδη ένα κανάλι, ή αν δεν είναι ακόμα ενεργό νομίζω πως ήρθε η ώρα να το κάνετε. Το κανάλι στο YouTube είναι σαν να έχετε ένα ολόδικό σας κανάλι στην τηλεόραση, και μάλιστα παγκοσμίου εμβέλειας, και όχι μόνο εθνικής, και να μην το εκμεταλλεύεστε.
Οι περισσότεροι δεν κάνουν την αρχή γιατί πιστεύουν πως πριν απ’ όλα θα πρέπει να είναι απόλυτα έτοιμοι και να είναι όλα τέλεια! Είναι η μεγαλύτερη παγίδα που ισχύει όχι μόνο για το κανάλι αλλά για οποιαδήποτε νέα αρχή. Εσείς ο ίδιος σαμποτάρετε τον εαυτό σας και του βάζετε εμπόδια εκεί που δεν υπάρχουν.
Ο λόγος είναι προφανής: ο φόβος. Και η λύση ακόμα πιο προφανής: παίρνουμε τον φόβο μας αγκαλιά και κάνουμε βουτιά. Το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι να βραχούμε. Να πνιγούμε σε 5 γουλιές νερό, δεν παίζει. Γιατί τι θα είναι το πρώτο σου βίντεο; Μία εκπομπή που θα δουν 5 άνθρωποι. Κι αν δεν πάει καλά? Θα χάσεις τα εκατομμύρια που έχεις επενδύσει? Κι αν πάει καλά όμως???? Εκεί θα κερδίσεις πολλά λεφτά, διαδικτυακή φήμη, πελάτες και πολλά άλλα. Απλά κάντο λοιπόν.
Ας δούμε τα πρώτα βήματα για να ξεπεράσεις εύκολα τα αρχικά βήματα και να περάσεις κατευθείαν στο δια ταύτα.
- Καταρχήν, ξεκίνα με την βεβαιότητα ότι αφού πριν από σένα τα έχουν καταφέρει τόσοι, γιατί όχι κι εσύ;
- Βρες ένα όνομα για το κανάλι σου. Αν έχεις ήδη ένα brand, μπορείς να δώσεις αυτό το όνομα. Αλλιώς, διάλεξε κάτι σχετικό με αυτό που θέλεις να παρουσιάσεις, ώστε να καταλαβαίνει ο άλλος αμέσως περί τίνος πρόκειται αλλά και να το βρίσκει εύκολα στην αναζήτηση. Επίσης φρόντισε να είναι εύκολο για να μπορεί να το απομνημονεύσει κάποιος.
- Βρες το θέμα με το οποίο θα ασχοληθείς. Αν έχεις ήδη ένα brand που ασχολείται με ρούχα, προφανώς η θεματολογία σου θα είναι σχετική. Μην αναλωθείς όμως απλά στο να ανεβάζεις τα ρούχα που εμπορεύεσαι. Δώσε ιδέες για συνδυασμούς. Δείξε πως τα φοράνε οι σταρ. Δείξε τρόπους να τα συντηρούν ώστε να φαίνονται πάντα καινούρια. Χρειάζεται φαντασία…
Αν δεν έχεις ένα brand αλλά θέλεις να ασχοληθείς με κάτι γενικότερο, απλά σκέψου τι είναι αυτό που σε παθιάζει, που θα μπορούσες να μιλάς ώρες ατελείωτες για αυτό και προφανώς διαθέτεις γνώσεις και εμπειρίες πάνω σ’ αυτό το θέμα. - Αν θέλεις να είσαι επαγγελματίας θα πρέπει να είσαι και συνεπής. Ανήγγειλε εξαρχής στους ακόλουθούς σου ότι θα ανεβάζεις ένα βίντεο κάθε Δευτέρα πρωί. Σκέψου καλά πριν το ανακοινώσεις γιατί μετά θα πρέπει να είσαι συνεπής. Για να το πετύχεις, καλό είναι να έχεις και 1-2 βιντεάκια έτοιμα από πριν για την περίπτωση που τύχει κάτι κάποια στιγμή.
- Εξοπλίσου με τα πολύ βασικά και ξεκίνα. Κάθε βίντεο θα είναι και καλύτερο στο εγγυώμαι. Προμηθεύσου απλά ένα σταντ για το κινητό σου με lihgt ring και κατέβασε μία εφαρμογή από τις άπειρες για να κόβεις και να ράβεις τα βίντεο, να κάνεις επένδυση με μουσική, να προσθέτεις κείμενο κλπ. Επίσης, στο ίδιο το YouTube θα βρεις άπειρα βιντεάκια με οδηγίες.
- Δώσε μια ταυτότητα στο κανάλι σου. Θα πρέπει εξαρχής να δημιουργήσεις μία συγκεκριμένη ταυτότητα για να ξεχωρίζουν με το που θα βλέπουν κάτι, ότι είναι δικό σου. Επέλεξε συγκεκριμένα χρώματα, συγκεκριμένα σχήματα, συγκεκριμένη γραμματοσειρά, συγκεκριμένα πλαίσια και να είσαι συνεπής ώστε να δημιουργήσεις μια ταυτότητα.
- Τα βίντεό σου δεν αρκεί μόνο να τα φτιάξεις. Πρέπει και κάποιος να τα βλέπει. Και για να τα δει θα πρέπει να τα βρει. Τι βοηθάει να βρούμε ότι αναζητάμε στο ίντερνετ; Οι λέξεις-κλειδιά. Το SEO. Όταν λοιπόν ετοιμάσεις το βίντεό σου και πας να το ανεβάσεις στο κανάλι σου, θα πρέπει να βάλεις μια περιγραφή που να περιέχει τις λέξεις κλειδιά, έναν στοχευμένο τίτλο και υπότιτλο και λέξεις-κλειδιά που να σχετίζονται με το περιεχόμενό του.
- Το πρωτότυπο και ποιοτικό περιεχόμενο είναι all time classic για οτιδήποτε σχετίζεται με το brand σου. Δεν θα κουραστώ να το λέω. Είναι ο Νο 1 κανόνας επιτυχίας.
- Κάτω από το βίντεο να προσθέτεις πάντα links προς το site σου, τα social σου και όπου αλλού πιστεύεις πως θα ήθελες να κατευθύνεις το κοινό σου ώστε να σε γνωρίσει καλύτερα, εσένα ή/και τη δουλειά σου.
- Όσο περισσότερα βίντεο έχεις φτιάξει, τόσο καλύτερη κατάταξή τους σε λίστες πρέπει να φτιάξεις για να μην επικρατεί χάος. Αυτό θα σου δώσει περισσότερα views. Αυτό είναι γενικός κανόνας. Το ίντερνετ είναι χαοτικό και ο κόσμος που μπαίνει εκτιμά αφάνταστα την οργάνωση και το κέρδος σε χρόνο.
Ξεκίνα λοιπόν με αυτές τις πρώτες 10 συμβουλές που είναι και οι πιο σημαντικές! Σου εύχομαι καλή επιτυχία! Αν χρειαστείς οτιδήποτε μπορείς να επικοινωνήσεις με το γραφείο μου με e-mail και θα λάβεις σύντομα απάντησή μας. Δούλεψε και θα ανταμειφθείς. Σύντομα, θα γράψω και επόμενο άρθρο για το πως να βγάλεις χρήματα μέσα από ένα κανάλι στο YouTube.
Να είσαι καλά και να κάνεις πράγματα που σ ’ευχαριστούν!