Η διαδικτυακή σας επιχείρηση ξεκινά με πολλές σημαντικές αποφάσεις και μία από τις πρώτες -και βασικότερες- είναι η επιλογή του κατάλληλου ονόματος. Ένα ισχυρό, ευδιάκριτο όνομα μπορεί να σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε στην αγορά, ενώ ένα ασαφές ή δυσνόητο όνομα μπορεί να δημιουργήσει εμπόδια στην αναγνωρισιμότητα και την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Ωστόσο, ακολουθώντας ορισμένες βασικές αρχές και τεχνικές, θα μπορέσετε να επιλέξετε ένα όνομα που όχι μόνο αντικατοπτρίζει την ταυτότητα της επιχείρησής σας, αλλά θα μπορεί να σας εξασφαλίσει και μακροπρόθεσμη επιτυχία.
1. Καθορίστε την ταυτότητα και τις αξίες της επιχείρησής σας
Η ταυτότητα της επιχείρησής σας είναι η πυξίδα που θα καθοδηγήσει την επιλογή του ονόματός σας. Σκεφτείτε τί ακριβώς προσφέρετε και ποιές αξίες αντιπροσωπεύετε. Είναι πολύ σημαντικό όλες σας οι αποφάσεις να είναι ευθυγραμμισμένες με το όραμα, την αποστολή και τις αξίες σας. Γι’ αυτό θα πρέπει πρώτα να αναλύσετε τους στόχους και το όραμά σας, καθώς αυτά θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται στο όνομα που θα επιλέξετε.
Επιπλέον, λάβετε υπόψη σας το κοινό-στόχο. Αν, για παράδειγμα, απευθύνεστε σε νεότερες ηλικιακές ομάδες, ίσως χρειάζεστε ένα όνομα πιο μοντέρνο και φρέσκο. Αν, αντιθέτως, απευθύνεστε σε επαγγελματίες ή σε μια πιο συντηρητική αγορά, η επιλογή του ονόματος θα πρέπει να είναι πιο επίσημη και διαχρονική.
2. Βρείτε ένα όνομα μοναδικό και εύκολο να το θυμάται κάποιος
Το να μένει εύκολα στη μνήμη του κόσμου, είναι ίσως το σημαντικότερο συστατικό για την επιτυχία του ονόματος μιας επιχείρησης. Ένα όνομα που δεν είναι ευδιάκριτο ή είναι πολύπλοκο θα δυσκολέψει τους δυνητικούς σας πελάτες να το θυμούνται ή να το αναζητήσουν στο διαδίκτυο. Προτιμήστε, λοιπόν, ένα όνομα που είναι σύντομο, απλό και εύκολο στην προφορά και στην ορθογραφία.
Προσπαθήστε, ακόμα, να αποφύγετε κοινότοπα ονόματα ή ονόματα που μοιάζουν με άλλων εταιριών, ιδίως αν δραστηριοποιούνται στον τομέα σας. Η μοναδικότητα είναι βασικό στοιχείο για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να μείνετε στη μνήμη των καταναλωτών.
3. Βεβαιωθείτε ότι το όνομα είναι διαθέσιμο
Η ψηφιακή εποχή απαιτεί να εξετάσετε τη διαθεσιμότητα του ονόματός σας σε διάφορες πλατφόρμες και κανάλια. Αρχικά, ελέγξτε αν το αντίστοιχο domain name είναι διαθέσιμο. Είναι καλό να επιδιώξετε να καταχωρήσετε το όνομα της επιχείρησής σας με μια δημοφιλή κατάληξη όπως .com ή .gr.
Επιπλέον, ελέγξτε τη διαθεσιμότητα του ονόματος στα κοινωνικά δίκτυα που θα χρησιμοποιήσετε. Η συνέπεια στην παρουσία σας σε όλες τις πλατφόρμες βοηθά στη δημιουργία μιας συνεκτικής ψηφιακής ταυτότητας.
Τέλος, μην παραλείψετε να κάνετε νομικό έλεγχο. Βεβαιωθείτε ότι το όνομα που έχετε επιλέξει δεν έχει κατοχυρωθεί ως εμπορικό σήμα από κάποια άλλη επιχείρηση. Αυτό μπορεί να σας προστατεύσει από μελλοντικά νομικά προβλήματα και να διασφαλίσει ότι το όνομα της επιχείρησής σας είναι μοναδικό και κατοχυρωμένο.
4. Σκεφτείτε μακροπρόθεσμα
Όταν επιλέγετε όνομα για τη διαδικτυακή σας επιχείρηση, θα πρέπει ταυτόχρονα να σκέφτεστε τη μακροπρόθεσμη πορεία της επιχείρησής σας. Ένα όνομα που περιορίζει τη δραστηριότητά σας σε ένα συγκεκριμένο προϊόν ή μία μόνο γεωγραφική περιοχή μπορεί να αποδειχθεί εμπόδιο εάν θελήσετε να επεκταθείτε στο μέλλον.
Προτιμήστε ένα όνομα που μπορεί να υποστηρίξει μελλοντική ανάπτυξη και επέκταση σε άλλους τομείς ή αγορές. Έτσι, η επιχείρησή σας θα έχει την ευελιξία να προσαρμόζεται στις αλλαγές και να αρπάζει νέες ευκαιρίες.
5. Αφήστε χώρο στη δημιουργικότητα
Ένα καλοσχεδιασμένο όνομα δεν πρέπει να είναι απλώς περιγραφικό. Μπορεί να είναι δημιουργικό και να είναι δομημένο, ώστε να προκαλεί θετικά συναισθήματα στους καταναλωτές. Μπορείτε να εμπνευστείτε από διάφορους πολιτισμούς, ξένες γλώσσες, μυθολογία ή να χρησιμοποιήσετε λέξεις-συνδυασμούς που αποτυπώνουν την ουσία της επιχείρησής σας με έναν πιο δημιουργικό και πρωτότυπο τρόπο.
Ακόμα, μην φοβηθείτε να δοκιμάσετε να συνδυάσετε λέξεις που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας ή να εξετάσετε ονόματα που αποπνέουν την αίσθηση που θέλετε να μεταφέρετε στους πελάτες σας.
6. Πειραματιστείτε με γεννήτριες ονομάτων για επιπλέον έμπνευση
Αν δεν μπορείτε να βρείτε το ιδανικό όνομα για εσάς, μην ανησυχείτε. Υπάρχουν αρκετά εργαλεία και γεννήτριες ονομάτων στο διαδίκτυο που μπορούν να σας προσφέρουν προτάσεις και ιδέες. Μπορείτε να τους δώσετε κάποιες βασικές λέξεις ή έννοιες και να λάβετε προτάσεις που πιθανώς δεν θα σκεφτόσασταν από μόνοι σας.
Αυτά τα εργαλεία μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε τα κατάλληλα ονόματα που αντανακλούν την ταυτότητα και τις αξίες σας ή απλώς να σας δώσουν την απαραίτητη έμπνευση, για να σκεφτείτε out of the box!
7. Ζητήστε γνώμες από άλλους
Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να επιβεβαιώσετε την επιλογή σας είναι να ζητήσετε τη γνώμη άλλων. Κάντε ένα τεστ και μεταφέρετε τις ιδέες σας σε φίλους, συναδέλφους ή ακόμα και σε μέλη του κοινού-στόχου σας και παρατηρήστε την αντίδρασή τους.
Οι γνώμες από εξωτερικούς παράγοντες μπορούν να σας προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες για να καταλάβετε αν το όνομά σας θα γίνει αποδεκτό από την αγορά και να σας επιβεβαιώσουν ότι μεταδίδετε το μήνυμα που θέλετε.
8. Προσωπική σύνδεση
Τέλος, αν έχετε συναισθηματική σύνδεση με κάποιο όνομα, είτε πρόκειται για μια προσωπική ιστορία, ένα οικογενειακό όνομα ή μια ιδιαίτερη ανάμνηση, αυτό μπορεί να προσθέσει περισσότερη αυθεντικότητα και αξία στο όνομα της επιχείρησής σας.
Η προσωπική σύνδεσή σας με το όνομα της επιχείρησής σας μπορεί να της δώσει μια μοναδική διάσταση και να την κάνει να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο στην αγορά.
Η επιλογή ονόματος για τη διαδικτυακή σας επιχείρηση δεν είναι απλώς μια διαδικασία εύρεσης μιας εύηχης λέξη ή φράσης. Είναι μια στρατηγική απόφαση που επηρεάζει την ταυτότητα, την αναγνωρισιμότητα και την επιτυχία της επιχείρησής σας. Ακολουθώντας αυτά τα βήματα και προσθέτοντας λίγη από τη δημιουργικότητά σας, θα μπορέσετε να βρείτε το ιδανικό όνομα που θα συνοδεύσει την επιχείρησή σας σε κάθε της βήμα προς την επιτυχία.