E-Reputation

  

Τι είναι το E-Reputation και πόσο σημαντικό είναι για έναν επαγγελματία?

«Η λέξη «e-Reputation» είναι ένας γενικός όρος που εκφράζει την «ψηφιακή μας φήμη» στο Διαδίκτυο. Μόλις το όνομά μας αρχίσει να εμφανίζεται στο Διαδίκτυο, δημιουργεί μέρα με τη μέρα  τη δική του διαδικτυακή φήμη.

Η διαδικτυακή φήμη είναι η ίδια με την φήμη στην πραγματική κοινωνία;

Είναι μια πολλή συχνή ερώτηση η παραπάνω. Η απάντηση είναι: κατηγορηματικά όχι. Μπορεί και να συμπίπτει. Μπορεί όμως και να είναι εντελώς διαφορετική. Η διαφορά είναι ότι στην αληθινή κοινωνία οι άνθρωποι σχηματίζουν γνώμη για μας ως επί το πλείστον επί προσωπικού. Αντίθετα, στο Διαδίκτυο τα πράγματα είναι απρόσωπα. Βέβαια, η διαδικτυακή φήμη αργά η γρήγορα θα επηρεάσει και την προσωπική ενώ το αντίθετο είναι εξαιρετικά σπάνιο. Ας το πάρουμε όμως από την αρχή.

Πώς τσεκάρουμε ποια είναι αυτή τη στιγμή η φήμη μας στο διαδίκτυο;

Υπάρχει εύκολος τρόπος; Μα και βέβαια. Κάντε μια απλή αναζήτηση σε μια από τις γνωστές μηχανές. Γκουγκλάρετε για παράδειγμα το όνομα και το επώνυμο σας ή το όνομα της επιχείρησής σας. Τα αποτελέσματα σας δείχνουν ξεκάθαρα σε δευτερόλεπτα την εικόνα σας. Αληθινή ή ψευδής, δεν έχει απολύτως καμία σημασία για τους πελάτες, παρά μόνο για εσάς τους ίδιους. 

Έρευνες ετών έχουν αποδείξει πως οι πελάτες θεωρούν πως η πιο έγκυρη πληροφόρηση είναι αυτή που λαμβάνουν μέσω Ίντερνετ. Το ποσοστό είναι τεράστιο: αγγίζει το 98%. Επομένως, οι πελάτες τις πληροφορίες που θα διαβάσουν θα τις πιστέψουν είτε είναι αληθείς είτε όχι. Το πρόβλημα είναι δικό σας γιατί είναι απόλυτα επείγον να αντιστρέψετε την κατάσταση. Φυσικά, το πιο φρόνιμο θα ήταν να έχετε φροντίσει από πιο νωρίς. Άλλωστε, η φήμη δεν αλλάζει εύκολα. 

Τι την δημιουργεί;

Την φήμη μας στο Διαδίκτυο, την δημιουργεί το σύνολο των πληροφοριών που θα βρει κανείς στο διαδίκτυο για μας. Για παράδειγμα: κριτικές πελατών, άρθρα, σχόλια, φωτογραφίες και γενικά από οποιοδήποτε στοιχείο σχετικό μ’ εμάς. Ειδικά αν αυτά είναι στις πρώτες σελίδες αναζήτησης. Αυτές οι πληροφορίες καθιερώνουν την ηλεκτρονική φήμη ενός ονόματος ή μιας επιχείρησης. 

E-reputation λοιπόν είναι η φήμη ενός προσώπου, μιας εταιρείας, ενός φορέα, ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας στο Διαδίκτυο. Η φήμη αυτή δείχνει την εικόνα που βλέπουν οι πελάτες όταν το γκουγκλάρουν.

Τι την επηρεάζει?

Την επηρεάζουν διάφοροι παράγοντες. Ο κυριότερος όμως παράγοντας είναι η επικοινωνία.

Φτιάξε ο ίδιος μια καλή φήμη γύρω από το όνομά σου πριν κάποιοι άλλοι φτιάξουν μια αρνητική φήμη για σένα. Άλλωστε, ειδικά στο Ίντερνετ, δεν μπορείς να σβήσεις κάτι.

Η δημιουργία και διαχείριση διαδικτυακής φήμης είναι κάτι απλό που μπορώ να κάνω μόνος μου;

Όχι. Δεν το προτείνουμε!

Πρώτον, γιατί είναι κάτι πραγματικά σημαντικό αφού μια κακή φήμη σημαίνει πως όση διαφήμιση και να κάνω μετά θα πέφτει στο κενό γιατί θα έχω χάσει την αξιοπιστία μου. 

Δεύτερον, διότι όταν και αν συμβεί αυτό, είναι πολύ πιο δύσκολο να διορθώσεις μια κατάσταση από το να την χτίσεις σε γερά θεμέλια εξαρχής.

Και τρίτον, γιατί όπως πολύ συχνά λέμε στην BRAND NAME, είναι βέβαιο πως ένας επαγγελματίας θα σου στοιχίσει πολύ λιγότερο από έναν ερασιτέχνη!

Ποιες είναι οι μορφές επικοινωνίας που χτίζουν το e-reputation;


– Τα δελτία τύπου στην ιστοσελίδα μας αλλά και στα ΜΜΕ, τα άρθρα, τα βίντεο, οι φωτογραφίες

  • Τα «πληρωμένα μέσα»: διαφημιστικά banners στην ιστοσελίδα τρίτων, τα άρθρα, οι συνεντεύξεις, οι δημοσιεύσεις σε ΜΜΕ
  • Τα «δωρεάν» μέσα: σχόλια πελατών σε Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest 

Η επικοινωνία θέλει τεράστια προσοχή και κυρίως άμεση και αποτελεσματική διαχείριση των κριτικών τρίτων.

Πώς οφείλουμε να αντιμετωπίζουμε το e-reputation;

Το e-reputation οφείλουμε να το αντιμετωπίζουμε τόσο  ως θέμα Marketing, όσο και ως νομικό ζήτημα. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την οικοδόμηση,  την διατήρηση αλλά και να την υπεράσπιση, εάν είναι απαραίτητο. Φυσικά, κοιτάζουμε καθημερινά ποιος γράφει τι για μας στο διαδίκτυο.

Για απορίες, για κάποιο πρόβλημα με την φήμη σας στο διαδίκτυο ή απλά για πρόληψη, καλέστε μας.

Συμπέρασμα

Όπως σοφά λέει ο Warren Buffet, ο πιο διάσημος επενδυτής και επιχειρηματίας της σύγχρονης εποχής και δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο «Χρειάζονται 20 χρόνια για να φτιάξεις μια φήμη και πέντε λεπτά για να την καταστρέψεις.»

Ελπίζω να βρήκες το άρθρο μου διαφωτιστικό. Γράψε μου τη γνώμη σου και κάνε την εγγραφή σου στο newsletter μου, πατώντας ΕΔΩ , ώστε να λαμβάνεις στο mail σου παρόμοια άρθρα. Για να δείς όλα τα άρθρα πάτησε ΕΔΩ. Αν θεωρείς πως το συγκεκριμένο άρθρο μπορεί να φανεί χρήσιμο σε κάποιον γνωστό σου, μπορείς να του το προωθήσεις.

Anastasia Laskaris BRAND NAME

[email protected]

Online Reputation Manager (ORM)

+30 210 4414 889

+30 697 881 7623

Κύλιση στην κορυφή